Tuesday, January 17, 2006

He did It!

Yudel Shain has gotten his hands on a copy of Maran Hagon R' Shach Zatzal's letter to the Lakewood Roshei Yeshiva. Give the man credit where credit is due!! Here is the letter: אלעזר מנחם מן שך קרית הישיבה בני-ברק בס"ד, מוצש"ק צו י"ג ניסן תשמ"ז שלום ורב ברכה לש"ב ידידי ורב חביבי היקר יקרים מוכתר במעלות ובמידות שמנו חכמים בקנין תורה הגאון המפורסם ראש ישיבת לייקווד בארה"ב מוהר"ר...... שיחי' ולכל ראשי הישיבה אשר בישיבת לייקווד שיחי שלומכון יסגא עד בלי ירח . הנה באתי בזה לקדמכם בברכה ברכת חג שמח וכשר ותזכו כולכם להגדיל תורה ולהאדירה .בהרבה תלמידים הרוצים לעלות במעלות התו"י. ואגב, אני מנצל את האפשרות להיות כנדוש ללא שאלוני ואני מבקש סליחתכם ע"ז יען שאני מבוגר, ואינני יודע יומי, וכל יום ויום היא מתנת ה' אלי, ותאבני שיהי' לי אזה זכות וחלק בכל מקום שהוא בהחזקת התורה ויראת ה', ולכן אני מעיז להעיר לפניכם ממה שיש לי מתוך הנסיון . תפקידו של ראש ישיבה העיקר הוא להיות עסוק רק בתורה ועל ידי זה יראו התלמידים ויהי' להם לדוגמא. ואף שבמדה מסיומת יש לפקח ולראות על העיר והמקום שיתנהל בדרך התורה ושיהי' עין פקוחה על המוסדות המתיסדים שם, אבל זה לא יעסיק אתכם הרבה, וכל מה שהאדם הוא יותר גדול וירא שמים דבריו מתקבלים יותר, ובתבונה ובסבלנות ונחת אפשר לפעול הרבה. והעיקר העלי' העצמית משפיע הרבה, מה שיש להרבות בבתי כנסיות ובתי מדרשות חברות ש"ס משניות חברות לימוד משנה ברורה, על ידי זה יהי' להם יותר השקפה האמיתית של דעת תורה ויראת שמים, וכידוע שבזמנינו ההפקרות שולט ברחוב ואין דבר העומד נגד התאוה וההפקרות והכל מותר, ואין ערך החיים תופס אצלם מקום, והכל נקלט אצלם בשטחיות, מה שכתוב בעיתון , וזהו רק מפני הריקנות שיש ורק המשחקים בכדורים זהו התענוג, אבל כשילמדו יקבלו השקפה אחרת על כל החיים ויהיו יותר רציניים. וזהו תפקידכם שב"ה זיכה ה' אתכם לעמוד בראש הישיבה הכי גדולה, מוטל החיוב עליכם להעסק רק בה מה שאפשר להשפיע יותר ולזרזם לגדלות בתו"י ואז יהי' הנאה להם והנאה לעולם, זהו מה שיש להעיר ואני מבקש סליחתכם מה שהוספתי בדברים בזה. ובזה אני גומר את דברי בברכה מרובה לכולכם בעלי' בתו"י וחג שמח וכשר, ממני המסור לכם. אלעזר מנחם מן שך ברכה מיוחדת שולח ל.... מר. ... ש' שתזכה לאריכת ימים ושנים ונחת מכל צאצאי הנ"ל
xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:trackback="http://madskills.com/public/xml/rss/module/trackback/"> -->

<< Home